"Aku menyintaimu kerana agama yang ada padamu, jika kau hilangkan agama dalam dirimu, hilanglah cintaku padamu" IMAM NAWAWI….

  • P1050677
  • P1050394
  • P1040947
  • P1010548
  • P1010486

Terkini

peritnya memendam perasaan

————————————–

looking for niqab?

Mencari niqab? email saya di zahraannur [at] gmail [dot] com !

permata hatiku….

Alhamdulillah, hadiah dari Allah…. permata hatiku yang akan menjengah dunia ini pada 18 November 2011 , insya Allah…

TV = yuri mind control

Alhamdulillah, Alhamdulillah, Alhamdulillah. Selawat dan salam buat Rasulullah s.a.w.

Hampir setiap rumah ada TV. Dianggap keperluan hidup terkini, seolah-olah manusia tak boleh hidup tanpa TV. Sebenarnya ia banyak keburukan dari baik, seumpama keris dicipta bbukan untuk memotong bawang. Disini saya kupas sikit tentang tv:
1. Hampir 90 % rancangan TV adalah maksiat. Pendedahan aurat wanita, rancangan muzik, hiburan, lawak cukup untuk melalaikan manusia.
2. TV akan memendekkan umur anda. Anda leka menonton, setiap hari brp jam yg kita bazirkan untuk menghadapnya. sedangkan kita sangat berkira-kira dengan imam yg membaca surah panjang ketika Maghrib dan Isyak. Tiba ajal, kita tidak sempat bersedia untuk menemui Tuhan Yg Maha Esa.
3. TV adalah dajjal. Suaranya sampai diseluruh pelusuk bumi. Dia bercakap dengan sesiappa yg menontonnya. Macam-macam (tipu daya) ada. Bukankah filem itu adalah cerita rekaan semata-mata dlm bhasa mudah ia adalah tipuan. Pelakon menipu penonton dgn melakonkan watak org alim dll.
4. TV adalah agen sihir Dajjal yg sangat halus. Walaupun dia menipu dgn filem, berita, drama, iklan dll, manusia tetap percaya dgn kata-katanya. Kalau saya bongkarkan bahawa tv adalah agen sihir dajjal, nescaya ramai yg tidak percaya dengan saya kerana telah termakan sihir dajjal. Kecuali org yg istiqomah dgn Al-Quran dan masjid.
5. TV menyebabkan ramai manusia meninggalkan masjid. Ramai yg tak kisah dgn masjid, tidak dtg solat jemaah 5 waktu disebabkan sibuk menonton TV. Bila penat tonton tv. Bila azan, baru nak rehat. Jawabnye tak gi masjid la.
6. TV menyibukkan hidup manusia. Masa saya kecil, tengah sujud, sy masih sempat lg tonggeng lihat kat celah kelangkang tv yg berada di belakang saya, program GABAN. Kdg-kdg saya rasa marah dgn ayah yg ajak solat time cerita GABAN nak start. Agaknya anak-anak muda zaman skrg pun mcm tu dgn cerita kartun di TV9.
7. TV sebenarnya alat mind control ala YURI (game red alert). Sapa yg lihatnya pasti akan berpaling dari ulama. kalau tak banyak, sikit pun kira berjaya lah dajjal yahudi yg control media TV.
8. ASTRO yg kita langgan adalah anak syarikat LION Club (saham terbesar Yahudi). hasil keuntungan akan disalur untuk bunuh org Islam di Palestin bagi merampas Baitul Maqdis. Bila para ustaz larang langgan astro, mrk pun mulakan channel OASIS supaya org masjid turut langgan. janji dapat duit, untung banyak, hantar ke tebing GAZA. Akhirnya semakin ramai yg langgan astro dan tak de duit nak korban di hari Aidil Adha (raya korban).
9. watak pokemon dan alien watak ganas dlm tv adalah wajah jin yg di import ke kaca TV. Kita akan marah jika nak kita buka channel yg tengah tayang kuil hindu dgn patung vishnu. (Vishnu sbnrnya adalah jin). Yg sbnrnya akan melemahkan kerohanian siapa yg melihatnya, bahakan akan timbul kasih pula terhadapnya. Akhirnya minda anak akan diset jd ganas bila besar kelak hasil asuhan tom n jerry, popeye dll.
Pakcik saya potong wayar TV bila anak-anaknya malas ulangkaji pelajaran. Akhir kata, hidup kita akan rasa lebih panjang, masa akan terasa banyak tanpa TV. hari yg panjang adalah hari tanpa tv. malangnya bila takde tv, nafsu ammarah kita akan cari alat lain pula iaitu HANDSET.
Wallahu A’lam. Hanya semata-mata limpah kurnia dan rahmat dari Allah Ta’ala.

Gaya ToBy bersantai@bermalasan

This is Tobys favourite place. My sofa🙂

 

 

 

I dont know why he really loves this sofa….

sleepyyyyyyyy…………..

Toby: Besar kan tapak tangan saya??

Toby: Dont disturb me!

hmmm…..

????

Tempat landing best!

Credits to Hanisah yang memberikan Toby pada kami sekeluarga untuk dijaga sejak September tahun lepas.🙂 sekarang dah semakin membesar bagaikan juara!

 

 

di mana nilai persahabatan…

Bismillahirrahmanirahim…

Sejak diserang demam minggu lepas banyak yang berlegar di dalam fikiran saya. Kerja yang banyak, kawan kawan yang tidak memahami, keadaan kesihatan yang belum pulih dan sebagainya. Yang paling utama, memikirkan tentang nilai persahabatan..

Mungkin Allah telah membuka hati saya untuk melihat dengan mata saya sendiri tentang apa yang saya maksudkan sebagai KAWAN atau SAHABAT. Siapa yang layak saya panggil sahabat dan siapa sebenarnya sahabat saya. Siapa yang sebenarnya sudi menerima saya di dalam keadaan yang paling teruk dan siapa yang sudi menghulurkan tangan di kala saya benar benar memerlukan. Siapa yang menerima saya tanpa apa apa syarat. Siapa yang menerima saya kerana diri saya, dan bukan kerana apa yang saya ada. Dan akhirnya Allah telahpun membuka hati saya untuk melihatnya.

Mungkin sukar untuk saya bertahan di dalam keadaan ini tanpa  kekuatan yang diberikan Allah. Sukar untuk saya memberitahu diri yang saya perlu bertahan dan terus bertahan. Moga Allah merubah hati mereka….

siapa kata senang

Bismillahirrahmanirrahim…

Siapa kata hidup ini senang? Nak makan dan minum pun banyak cabarannya.. nak buat baik pun kadangkala bukan mudah. Ada sahaja mulut yang akan berkata. Pendek kata semuanya bukan mudah. Jangan resah, buatlah apa yang kita rasakan perlu. Persetankan kata kata manusia sekeliling kerana kadangkala lebih banyak buruk dari baiknya apabila terlalu memikirkan kata kata orang di sekeliling kita. Tepuk dada, tanya iman!

senyum dan tawamu anak…

Masih tetap ada keyakinan di dalam hati, yang senyum dan tawamu akan hadir menghiasi hidupku yang cuma seketika ini…

tidur@rehat@penat

Technorati Tags: ,,

P1050385

memilih jalan kehidupan

 

Kawan kawan di sekeliling selalu silih berganti. Datang dan pergi umpama lalang yang terbang ditiup angin. Tidak pernah tetap. Tetapi ingatan dan perasaan akan tetap di dalam hati dan nurani. Ada yang akan pergi jauh mengikuti suami. Ada yang akan pergi selamanya dari dunia ini. Ada yang akan mencari haluan baru dalam kehidupan. Semuanya adalah untuk kelangsungan hidup. Hidup yang kian mendesak memaksa ramai manusia mencari sesuatu yang lebih memberikan keuntungan pada diri mereka. Samada mencari arah yang baik atau sebaliknya. Tidak kiralah ianya baik atau tidak, semuanya akan memberikan kesan dalam hidup. Mungkinkah apa yang dilakukan ini bukanlah yang terbaik dalam hidup? Mungkinkah akan ada lagi yang lebih baik dan sempurna?  perlukah kita mencarinya di saat kita merasakan sekitar kita ini penuh dengan derita dan sengsara?

Tentang cinta

“Cinta bukan melemahkan hati, bukan membawa putus asa, bukan menimbulkan tangis sedu sedan. Tetapi cinta menghidupkan penghargaan, menguatkan hati dalam perjuangan, menempuh onak dan duri penghidupan.”

HAMKA.

***bila tiada cinta di hati #2***

Adakah cinta dan perasaan itu sesuatu yang sebentar dalam diri manusia? Adakah cinta dan perasaan itu akan datang, melekat dalam diri dan kemudian pergi seperti terbangnya lalang ditiup angin? Adakah perasaan dan cinta senang terlekat dan terpadam dalam kamus kehidupan manusia? Adakah cinta senang diungkap tatkala bahagia dan dilempar tatkala tidak diperlukan lagi?

pabila terlalu menyayangi….

dia sedih dengan kata kata pasangannya. Dia keliru mengapa pasangannya selalu mengeluarkan kata kata yang tidak enak didengar. Adakah pasangannya sudah mula dilanda kebosanan? Dia bukannya perempuan yang malas. Dia juga bukan perempuan yang tidak berguna. Apatah lagi yang tidak boleh diharap. Dia juga bukan perempuan yang tidak tahu menghargai.

Dia mahu terus diam dan berdoa di dalam hati agar pasangannya tidak lagi melakukan sesuatu yang menyakitkan. Dia terasa sakit dengan kata kata pedih yang keluar dari mulut pasangannya.  Dia terlalu menyayangi.

terduga lagi

Terduga kembali dengan viral fever yang menyakitkan. Dan segala kerja kerja yang tergendala. Sudah tidak sabar dengan mood hari raya atau sudah lelah dengan suasana kerja yang menekan? Tidak sabar mahu menghijaukan mata….

~***menjadi bidadari***~

Akhir akhir ini banyak yang menjadi isu dalam kehidupan sehari hari. Ada saja yang menjadi punca perasaan menjadi gundah. Bagaimana ingin menanam dalam diri yang semuanya akan baik baik sahaja. Bagaimana ingin menjadi bidadari di hatinya… yang akan selalu membahagiakan dan mendamaikan perasaan….

Ikut

Get every new post delivered to your Inbox.