"Aku menyintaimu kerana agama yang ada padamu, jika kau hilangkan agama dalam dirimu, hilanglah cintaku padamu" IMAM NAWAWI….

~***Muhasabah MODE***~

tuareg-c-big.jpg

Syukurlah kerana dikala kita sedang enak makan dan minum dalam suasana yang selesa, tidur dengan tilam yang empuk dan menikmati hidup yang penuh nikmat, ada diantara kita yang nasibnya terbalik dengan kita…Fikir fikirkan ruang syukur kita itu di mana…^_^

Dan Dia-lah, Allah yang menundukkan lautan (untukmu), agar kamu dapat memakan daripadanya daging yang segar (ikan), dan kamu mengeluarkan dari lautan itu perhiasan yang kamu pakai; dan kamu melihat bahtera berlayar padanya, dan supaya kamu mencari (keuntungan) dari kurnia-Nya, dan supaya kamu bersyukur”(An-Nahl ayat 16)

One response

  1. Slamet Sulistiono

    Semakin dalam saya menjelajah, semakin banyak saya temukan hikmah. Makna kesyukuran yang terdalam adalah ketika kita mampu berbagi atas kenikmatan yang kita miliki. La insyakartum la ‘azidannakum, jika kita senantiasa bersyukur pasti akan bertambah nikmat tersebut. Kenikmatan tidak selalu bermakna materi, namun kesyukuran adalah kenikmatan yang hakiki. Begitulah ajaran Nabi.

    Disember 13, 2007 at 4:26 am

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s