"Aku menyintaimu kerana agama yang ada padamu, jika kau hilangkan agama dalam dirimu, hilanglah cintaku padamu" IMAM NAWAWI….

Seri Seorang Isteri

Sebuah lirik lagu yang amat bermakna dan penuh motivasi. Moga sering jadi peringatan buat diriku..

 

Inilah isteri yang cintakan Allah
yang rela bersabar hadapi kesusahan
yang minta ditegur jika ia bersalah
yang mampu tersenyum bila saja bertemu
yang masih malu menghias seri diri

Tak mengapa seorang isteri itu
Hanya mempunyai wajah yang sederhana
Asalkan akhlak dan juga budi
Jadi perhiasan dalam hidup

Kalau kita nak tahu isteri yang sejati
Bila dan berusia pun masih disayangi
Oleh anak dan juga suami

Biasanya isteri yang solehah itu
Ia terkendali
Ada kawalannya di hati
Ada tarikan semulajadi
Teguran berhias
Keras tidak terasa
Bukti keikhlasannya

4 responses

  1. Assalamualaiku…..very nice blog…jemput ziarah dan add link saya dalam blog anti ye…selamat berkenalan..insya Allah, saya add blog anti juga…seronok baca tulisan anti….

    http;//inspirasihana.blogspot.com

    (“,) Hanna

    wa alaykumussalam wbt….
    😉 salam ukhwah kembali..

    Jun 24, 2008 at 4:37 am

  2. Assalamualaikum…..very nice blog…jemput ziarah dan add link saya dalam blog anti ye…selamat berkenalan..insya Allah, saya add blog anti juga…seronok baca tulisan anti….

    http;//inspirasihana.blogspot.com

    (“,) Hanna

    Jun 24, 2008 at 4:38 am

  3. Salam ukihuwah..saya dah masukkan blog anti dalam blog saya…boleh saya diamsukkan dalam senarai blog anti….

    Entahlah…sebenarnya…saya baru je berjinak2 dengan penulisan blog…tapi bila tak dapat komen atau mesej dari kawan2 dalam masa yang panjang…saya cepat berputus asa…ok..salam ukhuwah…(“,)

    Julai 14, 2008 at 8:10 am

  4. wa alaykumussalam wbt…
    salam ukhwah, maaf lewat reply mesej2 ini. Insya Allah akn diusahakn untuk diletakkan nanti…..

    Julai 16, 2008 at 1:26 pm

Tinggalkan Jawapan

