"Aku menyintaimu kerana agama yang ada padamu, jika kau hilangkan agama dalam dirimu, hilanglah cintaku padamu" IMAM NAWAWI….

Ada apa dengan matamu?

Saya tidak pernah mendapat soalan ini daripada sesiapa, walaupun banyak lagi soalan soalan yang lebih ‘berbunga’ yang pernah saya terima sewaktu menghadiri Bengkel Penulis Muda Johor beberapa tahun lepas. Antara kenangan indah yang pernah saya miliki bersama mentor menulis saya ketika itu, Allahyarham Dr Hj Othman Puteh. Saya masih menyimpan buku tulisan beliau yang ditandatangani beliau sewaktu 3 hari kami berkampung di Yayasan Warisan Johor.

“Malam ini Penyu Menangis dan Malam Ini Phildelphia Menangis adalah karya siapa?”

Dua tajuk yang hampir serupa tetapi ditulis oleh dua penulis yang berlainan usia. Kenangan ini membuatkan semangat saya untuk menulis kembali hadir. saya rindu untuk menajamkan kembali minda saya….

kembali dengan Ada Apa Dengan Matamu…

Kata seseorang padaku hari ini:

“I can see a sadness in your eyes,”

saya bertanya kembali,

“Betulkah kita boleh merasakan kesedihan orang hanya dengan melihat mata?”

Saya tidak tahu, saya tidak pernah memikirkan tentang ini. Bagaimana denganmu?

4 responses

  1. sevendayzweekend

    ya, benar..

    November 4, 2008 at 5:24 pm

  2. hari ini mata menceritakan apa yang tidak diceritakan dengan kata kata

    November 4, 2008 at 7:14 pm

  3. sevendayzweekend

    ya benar..dengan mata buat hatiku terpaut dan dengan mata juga buat hatiku dicakari..seketul daging itulah sumbernya..

    November 5, 2008 at 4:00 pm

  4. panahan mata juga bahaya…..🙂

    November 5, 2008 at 10:43 pm

Tinggalkan Jawapan

