"Aku menyintaimu kerana agama yang ada padamu, jika kau hilangkan agama dalam dirimu, hilanglah cintaku padamu" IMAM NAWAWI….

***~~Raya lagi~~***

Alhamdulillah, Humaira teman saya sudah selamat sampai di Malaysia. Sms diterima saya jam 740 malam tadi. Lega dan SyUKUR!

Akhirnya sesi persekolahan minggu ini tamat juga. Mood untuk pulang beraya sudah mula terasa. Sayu di hati mengingatkan yang Ramadhan sudah hampir ke hujungnya. Syawal bulan kemenangan. Anak-anak didik tidak utus putus datang menjengah dan bersalaman sambil mengucapkan selamat hari raya… ada juga yang menghulurkan kad kad ucapan. Tidak kurang juga ada yang menghadiahi saya dengan kurma dan segala macam bentuk hadiah.

Antara bait kata di dalam kad ucapan yang kuterima:

Maafkan saya teacher kalau selama ni saya tak dengar cakap Teacher. Saya minta maaf kalau saya selalu tak buat kerja sekolah yang Teacher beri.

Terima kasih sebab mengajar saya!

Anak anak suci yang tulus hati!

4 responses

  1. Anis

    Selamat hari raya aidilfitri Zahra

    Semoga lebaran kali ini membawa lebih pengertian bermakna buat zahra dan keluarga

    Sehingga 2 bulan yang akan datang anis sangat sibuk dengan kehidupan baru

    Minta doakan ya Allah beri anis kemudahan & berlapang dada

    September 28, 2008 at 11:26 am

  2. Salam Anis… begitu juga harapan Zahra pada Anis. Selamat menyambut Eidulfitri. Moga ANis tabah menghadapi segala liku2 kehidupan….. Doa Zahra selalu bersama Anis…

    September 30, 2008 at 4:44 pm

  3. Humaira

    Selamat Hari Raya Aidilfitri Sister. Mohon Ampun dan Maaf. Semoga dikurniakan kelapangan untuk meneruskan puasa di Syawal ini.

    Semoga segalanya berjalan lancar buat Zahra seperti yang dirancang. Namun, sebaik baik perancangan adalah perancangan Allah swt…

    Oktober 19, 2008 at 2:19 pm

  4. Selamat hari raya juga buat Humaira. Insya Allah samalah kita teruskan puasa di bulan syawal ini.

    Oktober 19, 2008 at 7:37 pm

Tinggalkan Jawapan

