"Aku menyintaimu kerana agama yang ada padamu, jika kau hilangkan agama dalam dirimu, hilanglah cintaku padamu" IMAM NAWAWI….

berikan walau sedikit

Beberapa hari lepas kami berjalan jalan di Cold Storage Alamanda. terlihat sekumpulan manusia sedang duduk di bahagian tepi kedai sambil cuba untuk menggamit pengunjung di situ.Ada sesuatu yang menarik minat saya pada mereka.Mereka menerangkan kepada saya tentang statistik kanser! Dan berapa banyak yang diperlukan untuk merawatnya. Hati saya tertanya tanya. Jika saya ditakdirkan Allah swt terkena kanser dan terpaksa melalui pelbagai proses rawatan, bagaimana dengan hari hari depan saya? Adakah kanser seperti yang digambarkan ramai orang sebagai ‘Jalan Sehala’?

Petugas dari MAKNA itu benar benar membuatkan saya jatuh simpati. Nilai wang yang dilaburkan setiap bulan itu, walaupun sedikit tetapi sangat memberi erti kepada beribu pesakit kanser yang amat memerlukan bantuan. Lawati MAKNA untuk maklumat selanjutnya.

One response

  1. humaira

    Assalamualaikumwbh…..

    Alhamdulillah kerana hingga di saat ini kita masih mampu memberi. Betapa kekadang kita hamba Allah swt mengejar2 dunia dengan realiti yang kita tanpa sedar ciptakan sendiri, sejak mana kita tahu erti memiliki. Sedang sejak sebelum alam rahim lagi, Allah swt telah tentukan realiti kehidupan kita yang sebenarnya. Semoga dalam kehidupan yg sementara ini, kita redha diuji jika itu adalah takdir realiti Allah swt susun aturkan di dunia ini buat kita.

    Sesungguhnya di atas setiap musibah itu, menghapuskan keburukan setiap hamba2NYA…menghapuskan dosa…

    Jazakallah….:)

    Mac 6, 2010 at 3:39 am

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s