"Aku menyintaimu kerana agama yang ada padamu, jika kau hilangkan agama dalam dirimu, hilanglah cintaku padamu" IMAM NAWAWI….

yang ikhlas itu di mana

Manusia yang ikhlas dan menerima seadanya manusia yang didampinginya agak sukar dicari di dunia ini. Insan yang menerima insan lain tanpa apa apa kepentingan. Sanggup menjaga dan mencintai setulus hati. Sanggup berkorban tanpa mengira apa yang akan terjadi. Mungkinkah ada antara insan seperti itu ada disekeliling kita?

Saya menempatkan diri jauh dari kesibukan kerja. Mengisi waktu yang ada dengan memikirkan tentang apa yang terbaik untuk waktu mendatang. Belajar untuk mengenali siapa diri saya yang sebenarnya. Adakah saya ini masih sanggup untuk mengikhlaskan diri pada tujuan kehidupan? Saya mencari erti keikhlasan.

One response

  1. humaira

    Insan yg ikhlas adalah insan yg melatakkan matlamat hidupnya semata2 krn Allah Taala..bukan suami, bukan isteri, bukan anak pinak, bukan harta benda atau pangkat dan bukan segala2nya. Hidupnya diabadikan kpd Allah, ditunaikan hak2 Allah, hak2 sesama manusia KERANA Allah..dan bukan krn individu2 itu…hidupnya tenang, bahagia di dunia dan ganjaran syurga di akhirat kelak, insyaAllah.

    Mac 28, 2010 at 1:16 am

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s