"Aku menyintaimu kerana agama yang ada padamu, jika kau hilangkan agama dalam dirimu, hilanglah cintaku padamu" IMAM NAWAWI….

lain lain

TV = yuri mind control

Alhamdulillah, Alhamdulillah, Alhamdulillah. Selawat dan salam buat Rasulullah s.a.w.

Hampir setiap rumah ada TV. Dianggap keperluan hidup terkini, seolah-olah manusia tak boleh hidup tanpa TV. Sebenarnya ia banyak keburukan dari baik, seumpama keris dicipta bbukan untuk memotong bawang. Disini saya kupas sikit tentang tv:
1. Hampir 90 % rancangan TV adalah maksiat. Pendedahan aurat wanita, rancangan muzik, hiburan, lawak cukup untuk melalaikan manusia.
2. TV akan memendekkan umur anda. Anda leka menonton, setiap hari brp jam yg kita bazirkan untuk menghadapnya. sedangkan kita sangat berkira-kira dengan imam yg membaca surah panjang ketika Maghrib dan Isyak. Tiba ajal, kita tidak sempat bersedia untuk menemui Tuhan Yg Maha Esa.
3. TV adalah dajjal. Suaranya sampai diseluruh pelusuk bumi. Dia bercakap dengan sesiappa yg menontonnya. Macam-macam (tipu daya) ada. Bukankah filem itu adalah cerita rekaan semata-mata dlm bhasa mudah ia adalah tipuan. Pelakon menipu penonton dgn melakonkan watak org alim dll.
4. TV adalah agen sihir Dajjal yg sangat halus. Walaupun dia menipu dgn filem, berita, drama, iklan dll, manusia tetap percaya dgn kata-katanya. Kalau saya bongkarkan bahawa tv adalah agen sihir dajjal, nescaya ramai yg tidak percaya dengan saya kerana telah termakan sihir dajjal. Kecuali org yg istiqomah dgn Al-Quran dan masjid.
5. TV menyebabkan ramai manusia meninggalkan masjid. Ramai yg tak kisah dgn masjid, tidak dtg solat jemaah 5 waktu disebabkan sibuk menonton TV. Bila penat tonton tv. Bila azan, baru nak rehat. Jawabnye tak gi masjid la.
6. TV menyibukkan hidup manusia. Masa saya kecil, tengah sujud, sy masih sempat lg tonggeng lihat kat celah kelangkang tv yg berada di belakang saya, program GABAN. Kdg-kdg saya rasa marah dgn ayah yg ajak solat time cerita GABAN nak start. Agaknya anak-anak muda zaman skrg pun mcm tu dgn cerita kartun di TV9.
7. TV sebenarnya alat mind control ala YURI (game red alert). Sapa yg lihatnya pasti akan berpaling dari ulama. kalau tak banyak, sikit pun kira berjaya lah dajjal yahudi yg control media TV.
8. ASTRO yg kita langgan adalah anak syarikat LION Club (saham terbesar Yahudi). hasil keuntungan akan disalur untuk bunuh org Islam di Palestin bagi merampas Baitul Maqdis. Bila para ustaz larang langgan astro, mrk pun mulakan channel OASIS supaya org masjid turut langgan. janji dapat duit, untung banyak, hantar ke tebing GAZA. Akhirnya semakin ramai yg langgan astro dan tak de duit nak korban di hari Aidil Adha (raya korban).
9. watak pokemon dan alien watak ganas dlm tv adalah wajah jin yg di import ke kaca TV. Kita akan marah jika nak kita buka channel yg tengah tayang kuil hindu dgn patung vishnu. (Vishnu sbnrnya adalah jin). Yg sbnrnya akan melemahkan kerohanian siapa yg melihatnya, bahakan akan timbul kasih pula terhadapnya. Akhirnya minda anak akan diset jd ganas bila besar kelak hasil asuhan tom n jerry, popeye dll.
Pakcik saya potong wayar TV bila anak-anaknya malas ulangkaji pelajaran. Akhir kata, hidup kita akan rasa lebih panjang, masa akan terasa banyak tanpa TV. hari yg panjang adalah hari tanpa tv. malangnya bila takde tv, nafsu ammarah kita akan cari alat lain pula iaitu HANDSET.
Wallahu A’lam. Hanya semata-mata limpah kurnia dan rahmat dari Allah Ta’ala.

Subhanallah…Spectacular Eclipse Of The Moon

Thousands of people gazed in awe as the skies remained clear for the most spectacular lunar eclipse in more than a decade. The first total eclipse of the moon in three years was visible across England, Wales, Scotland and Northern Ireland last night thanks to crisp weather.The surface of the full Moon first went dark before turning a coppery red, to the delight of people who had stayed up to watch the display.

The Moon started to become obscured from 20:18 and was at its height between

The phenomenon occurred because the Earth passed directly between the Moon and the Sun.

Light scattering through the Earth’s atmosphere was reduced to predominantly-red wavelengths, which reflect off the lunar surface.

In ancient times a “blood Moon” was viewed with dread and seen as an omen of disaster or great change.

This year’s lunar eclipse could be seen most clearly from Europe, Africa and the Middle East.

The event was regarded by astronomers as one of the most memorable in more than 15 years.

After the eruption of Mount Pinatubo in 1992, so much volcanic ash was released into the atmosphere that the eclipsed Moon that year was nearly invisible.

Since the Earth has not had a major eruption for some years, last night’s eclipse was a more impressive sight.

Robin Scagell, from the Society for Popular Astronomy, said: “This is one of the best lunar eclipses from Britain for years.

“It was fascinating to watch the Moon’s graceful movement through the shadow of the Earth and check its coppery glow.”


Su’u Zhan (sangka buruk)

Su’u zhan iaitu andaian atau lintasan hati yang berbuah menjadi penyifatan terhadap orang lain dengan segala keburukan yang menimbulkan kedukaan pada orang itu tanpa disertai dengan bukti dan alasan. Keburukan su’uzhan diantaranya iaitu berkubang dalam berbagai kemaksiatan dan keburukan dengan dalih bahwa Allah swt tidak melihat dan tidak mengetahuinya. Firman Allah swt,

 


Dan yang demikian itu adalah prasangkamu yang telah kamu sangka terhadap Tuhanmu, Dia telah membinasakan kamu, maka jadilah kamu termasuk orang-orang yang merugi.” (QS Fushshilat: 23)

 


Atau dia berdalih bahwa dirinya tidak akan dibangkitkan dan tidak mengakui adanya hisab. Allah swt berfirman, “Dan jika Kami merasakan kepadanya sesuatu rahmat dari Kami sesudah dia ditimpa kesusahan,
pastilah dia berkata, ‘Ini adalah hakku dan aku tidak yakin bahwa hari kiamat itu akan datang. Dan jika aku dikembalikan kepada Tuhanku, maka sesungguhnya aku akan memperoleh kebaikan pada sisi-Nya
.’ … ” (QS Fushshilat: 50)


Keburukan lainnya dari su’uzhan iaitu meremehkan suatu amal dari aneka amal kebajikan yang sudah dikenal, seperti amal menjenguk orang sakit, melawat jenazah, menjawab salam, memenuhi undangan, memberi nasihat, mendoakan orang yang bersin, menghormati tetangga dan amal-amal lainnya. Orang yang berburuk sangka melakukan amal-amal kebajikan seperti menyuruh kepada kebaikan, mencegah kemungkaran, bersedekah, mendamaikan kedua pihak yang bermusuhan dan amal-amal lainnya karena riya’ dan menginginkan suatu keuntungan.

 


Islam mengharamkan berburuk sangka kepada Allah swt, Rasulullah saw dan kaum mukminin yang dikenal berperilaku shaleh, berakhlak istiqamah dan hidup dengan bersih. Allah swt berfirman, “Hai orang-orang yang beriman, jauhilah kebanyakan dari prasangka, sesungguhnya sebahagian prasangka itu adalah dosa … ” (QS al-Hujurat: 12)

 


Rasulullah saw bersabda, “Janganlah salah seorang di antara kamu mati melainkan dalam keadaan berbaik sangka kepada Allah Ta’ala.” (HR Muslim)

 


Faktor-faktor yang menyebabkan seseorang melakukan su’u zhon, diantaranya karena pengaruh lingkungan yang masyarakatnya berakhlak buruk. Rasulullah saw bersabda, “Sesungguhnya perumpamaan berteman dengan orang yang baik dan dengan orang yang buruk adalah seperti berteman dengan penjual perfum dan peniup api pada pandai besi. Jika kamu berteman dengan penjual perfum, maka boleh jadi kamu diolesi perfum atau minimal mendapatkan bau harum darinya. Adapun jika kamu berteman dengan peniup api, maka boleh jadi bajumu terbakar atau kamu mendapatkan bau yang tidak sedap.” (HR Bukhari dan Muslim)

 


Faktor lainnya yang menyebabkan seseorang bersu’u zhan karena melakukan aneka kemaksiatan dan perbuatan buruk lainnya yang dilakukan secara terang-terangan. Rasulullah saw bersabda, “Seluruh dosa umatku dimaafkan kecuali dosa yang dilakukan secara terang-terangan. Termasuk terang-terangan ialah bila seseorang berbuat dosa pada malam hari, kemudian pada pagi harinya Allah menutupinya. Dia berkata kepada orang lain, ‘Hai sipolan, semalam aku melakukan perbuatan ini dan itu.‘” (HR Bukhari dan Muslim)

 


Berburuk sangka akan berakibat buruk, diantaranya terjerumus ke dalam aneka kemaksiatan dan keburukan. Akibat lainnya iaitu tidak beramal kebajikan dan tidak mengamalkan ketaatan. Menjadi sasaran kebencian
kebanyakan manusia. Seseorang yang diketahui telah berburuk sangka dan ternyata sangkaannya itu hanya sekadar tuduhan yang tidak berdasarkan bukti dan argumentasi yang kuat, maka orang yang telah berburuk sangka tersebut akan dijauhi dan dibenci oleh orang lain. Ini merupakan sunnatullah yang berlaku pada makhluk-Nya. Seseorang yang berburuk sangka akan menerima kemurkaan Allah swt. Firman Allah swt, ” …
Dan barangsiapa yang ditimpa oleh kemurkaan-Ku, maka sesungguhnya binasalah dia.” (QS Thaha: 81)

 


Penyakit berburuk sangka dapat diubati dengan membangunkan akidah yang sihat dan berdiri di atas landasan berbaik sangka kepada Allah, Rasulullah dan kaum mukmin yang shaleh. Sikap berbaik sangka tersebut akan melindungi diri kita dari sikap berburuk sangka. Jika kita telah terlanjur berburuk sangka, segeralah bertaubat. Meninggalkan segala macam bentuk kemaksiatan dan melakukan berbagai amal kebajikan secara terus menerus. Mendewasakan diri dengan berpegang teguh terhadap etika Islam dalam memutuskan persoalan dan menghukum seseorang. Di antara etika Islam tersebut adalah berpegang teguh pada aspek lahiriah dan menyerahkan urusan batiniahnya kepada Allah swt.