"Aku menyintaimu kerana agama yang ada padamu, jika kau hilangkan agama dalam dirimu, hilanglah cintaku padamu" IMAM NAWAWI….

TV = yuri mind control

Alhamdulillah, Alhamdulillah, Alhamdulillah. Selawat dan salam buat Rasulullah s.a.w.

Hampir setiap rumah ada TV. Dianggap keperluan hidup terkini, seolah-olah manusia tak boleh hidup tanpa TV. Sebenarnya ia banyak keburukan dari baik, seumpama keris dicipta bbukan untuk memotong bawang. Disini saya kupas sikit tentang tv:
1. Hampir 90 % rancangan TV adalah maksiat. Pendedahan aurat wanita, rancangan muzik, hiburan, lawak cukup untuk melalaikan manusia.
2. TV akan memendekkan umur anda. Anda leka menonton, setiap hari brp jam yg kita bazirkan untuk menghadapnya. sedangkan kita sangat berkira-kira dengan imam yg membaca surah panjang ketika Maghrib dan Isyak. Tiba ajal, kita tidak sempat bersedia untuk menemui Tuhan Yg Maha Esa.
3. TV adalah dajjal. Suaranya sampai diseluruh pelusuk bumi. Dia bercakap dengan sesiappa yg menontonnya. Macam-macam (tipu daya) ada. Bukankah filem itu adalah cerita rekaan semata-mata dlm bhasa mudah ia adalah tipuan. Pelakon menipu penonton dgn melakonkan watak org alim dll.
4. TV adalah agen sihir Dajjal yg sangat halus. Walaupun dia menipu dgn filem, berita, drama, iklan dll, manusia tetap percaya dgn kata-katanya. Kalau saya bongkarkan bahawa tv adalah agen sihir dajjal, nescaya ramai yg tidak percaya dengan saya kerana telah termakan sihir dajjal. Kecuali org yg istiqomah dgn Al-Quran dan masjid.
5. TV menyebabkan ramai manusia meninggalkan masjid. Ramai yg tak kisah dgn masjid, tidak dtg solat jemaah 5 waktu disebabkan sibuk menonton TV. Bila penat tonton tv. Bila azan, baru nak rehat. Jawabnye tak gi masjid la.
6. TV menyibukkan hidup manusia. Masa saya kecil, tengah sujud, sy masih sempat lg tonggeng lihat kat celah kelangkang tv yg berada di belakang saya, program GABAN. Kdg-kdg saya rasa marah dgn ayah yg ajak solat time cerita GABAN nak start. Agaknya anak-anak muda zaman skrg pun mcm tu dgn cerita kartun di TV9.
7. TV sebenarnya alat mind control ala YURI (game red alert). Sapa yg lihatnya pasti akan berpaling dari ulama. kalau tak banyak, sikit pun kira berjaya lah dajjal yahudi yg control media TV.
8. ASTRO yg kita langgan adalah anak syarikat LION Club (saham terbesar Yahudi). hasil keuntungan akan disalur untuk bunuh org Islam di Palestin bagi merampas Baitul Maqdis. Bila para ustaz larang langgan astro, mrk pun mulakan channel OASIS supaya org masjid turut langgan. janji dapat duit, untung banyak, hantar ke tebing GAZA. Akhirnya semakin ramai yg langgan astro dan tak de duit nak korban di hari Aidil Adha (raya korban).
9. watak pokemon dan alien watak ganas dlm tv adalah wajah jin yg di import ke kaca TV. Kita akan marah jika nak kita buka channel yg tengah tayang kuil hindu dgn patung vishnu. (Vishnu sbnrnya adalah jin). Yg sbnrnya akan melemahkan kerohanian siapa yg melihatnya, bahakan akan timbul kasih pula terhadapnya. Akhirnya minda anak akan diset jd ganas bila besar kelak hasil asuhan tom n jerry, popeye dll.
Pakcik saya potong wayar TV bila anak-anaknya malas ulangkaji pelajaran. Akhir kata, hidup kita akan rasa lebih panjang, masa akan terasa banyak tanpa TV. hari yg panjang adalah hari tanpa tv. malangnya bila takde tv, nafsu ammarah kita akan cari alat lain pula iaitu HANDSET.
Wallahu A’lam. Hanya semata-mata limpah kurnia dan rahmat dari Allah Ta’ala.

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s